Rabu, 18 Mac 2009

Program keusahawanan bersama ANGKASA

Saya telah memenuhi jemputan untuk mengisi program keusahawanan anjuran Angkasa Kebangsaan peringkat negeri Kelantan pada 17hb yang lepas di Grand River View Hotel, Kota Bahru, Kelantan. Ini merupakan program kedua selepas program peringkat negeri Perlis di Kangar yang dihadiri sendiri oleh Tuan Pengarah Urusan.

Usaha pihak Angkasa ini amat HPA hargai kerana HPA dapat membuka lagi satu ruang atau peluang kerjasama perniagaan bagi membantu koperasi-koperasi yang berdaftar dibawah Angkasa untuk menjana ekonomi mereka.

Setelah siri-siri perbincangan bersama ahli-ahli Angkasa dibuat, ternyata banyak koperasi-koperasi yang mempunyai kepakaran, produk-produk yang dibangunkan malah asset-asset dan tanah-tanah yang cukup bernilai dipunyai mereka. Malangnya, satu perkara yang membantutkan pembangunan ekonomi mereka ialah pemasaran. HPA melihat inilah peluang untuk ahli-ahli koperasi membuat pasaran mereka melalui platform HPA.

Pihak ANGKASA sendiri meyakini bahwa HPA merupakan satu platform yang baik untuk membantu koperasi-koperasi yang berdaftar dibawah ANGKASA. Oleh yang demikian, satu majlis rasmi menandatangani perjanjian persefahaman diantara pihak Angkasa dan HPA akan dibuat pada awal April. Ini merupakan satu lagi pengiktirafan terhadap usaha dan perjuangan HPA.

1 ulasan:

  1. DIREKTORI / FORUM PERNIAGAAN, PERTANIAN & INDUSTRI ASAS TANI MALAYSIA - http://gem.socialgo.com

    INDUSTRI SARANG BURUNG LAYANG-LAYANG( WALET / WALIT) :
    Website: http://gem.tl.my
    WebLog: http://gemsb.blogspot.com

    BalasPadam