Ahad, 19 Julai 2009

HPA di Timur Tengah (update 2)

Syria
Pertemuan dengan Pelajar Malaysia di Syira juga telah disusun dengan baik oleh Persatuan Pelajar Malaysia di sana. InsyaAllah, HPA menyediakan peluang kerjaya kepada para ustaz dan ustazah yang bakal pulang ke Malaysia satu hari nanti khususnya sebagai pensyarah di Insitut Teknologi HPA.

Banyak sumber tempatan di Syria yang boleh HPA manfaatkan. Pada masa sekarang HPA membeli minyak zaitun dari bumi anbiya ini untuk pasaran MLM. Pejabat operasi di Syria juga telah dicadangkan oleh Pengarah Urusan bagi urusan tersebut.

Saudi (Makkah)
Saya sendiri telah diamanahkan untuk membangunkan potensi HPA di Saudi khususnya di Makkah AlMukarramah ini. Perbincangan berterusan dengan pelbagai pihak telah disusun dalam menjayakan misi ini. InsyaAllah HPA melihat peluang yang terbentang dalam memastikan kewujudan HPA di bumi yang penuh barokah ini.

Satu syarikat MLM dari Malaysia telah terlebih dahulu mempelopori pasaran Saudi. beribupejabat di Jeddah, mereka mendapat sambutan yang baik dari masyarakat Saudi setelah 5 tahun membuka perniagaan di sana. Pertemuan saya dengan salah seorang leader dari syarikat tersebut semalam telah membuka mata beliau tentang matlamat, visi dan misi syarikat. Tidak mustahil HPA juga mampu berada di dalam masyarakat Saudi apatah lagi dengan wadah Islam yang kita bawa didalam perniagaan kita. InsyaAllah, sama-sama kita doakan.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan