Ahad, 12 April 2009

Pusat Latihan Herba HPA

HPA sedang dalam usaha untuk menguruskan satu kawasan chalet di Negeri Perlis berdekatan dengan Kawasan peranginan Bukit Air dan Taman Herba Negeri Perlis. Kertas cadangan kepada Kerajaan Negeri Perlis telah diserahkan dan telah mendapat respons yang positif mengenai cadangan tersebut.

Chalet tersebut dicadangkan untuk dijadikan Pusat Latihan Herba HPA memandangkan kesesuaian tempat tersebut yang berhampiran dengan Taman Herba dan hutan simpan Negeri Perlis. HPA telah banyak menganjurkan program-program pengajian herba yang kebiasaannya diadakan di HQ atau di Sungai Petani dan sering mengunjungi Taman Herba Negri Perlis ini untuk tujuan pembelajaran dan pengenalan herba. Jika cadangan ini diluluskan dan direalisasikan, kita akan mempunyai 'one stop center' untuk program-program pembelajaran herba, InsyaAllah.
Kawasan chalet ini juga dilihat amat sesuai untuk melepaskan lelah bekerja dan mencari ketenangan jiwa. Dikelilingi bukit bukau, hutan semulajadi dan air terjun yang indah akan membawa ketenangan kepada kita. Doakan supaya Allah mempermudahkan usaha kita..Amin.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan