Ahad, 18 Januari 2009

Tetamu dari Jab Pertanian Negeri Sembilan

Pada 17 Januari lepas, HPA telah didatangi tetamu-tetamu istimewa dari Jabatan Pertanian Negeri Sembilan yang datang untuk menyaksikan sendiri perniagaan HPA terutama pertanian dan perternakan ayam. En Zabidi bin Dun, Pengarah Pertanian Negeri bersama usahawan-usahawan dan ahli-ahli telah dibawa melawat ke kilang-kilang HPA sekitar Sungai Petani, Cawangan, Pusat-pusat perniagaan HPA dan makan tengahari di RFC. Saya sendiri telah memberikan taklimat dan penerangan mengenai HPA dan bagaimana dapat bekerjasama dengan Jabatan Pertanian untuk menjayakan misi 'Pertanian satu Perniagaan'.


Usahawan-usahawan Neg Sembilan

En Zabidi bin Dun
Pengarah Pertanian Negeri

Team HPA yang terlibat dalam meraikan tetamu tersebut ialah, En Mohd Akhir Pengurus unit Pertanian HPA, Tn Hj Fisal GM HPA Farms, Ust Mohd Noor Pengurus Unit Penyembelihan ayam dan saya sendiri.



En Zabidi telah menunjukkan respons yang amat baik terhadap lawatan ini dan menyatakan yang beliau akan menganjurkan satu lagi lawatan dengan pengrusan dan ahli-ahli Jabatan Pertanian Negeri Sembilan di masa akan datang dengan tujuan untuk mewujudkan satu hubungan perniagaan berasaskan pertanian diantara kedua pihak.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan